Teplice nad Metují

Tipy na výlet

Tipy na výlety v okolí Teplic nad Metují

(Tipy co podniknout - Teplice nad Metují a okolí | Regiontourist.cz)

Okruh Teplickými a Jiráskovými skalami

Popis trasy: Trasa vede z Teplic nad Metují přes Teplické skály až na Krápníkové rozcestí po modré turistické značce, odtamtud se dále jde po zelené až na rozcestí Pod Zvětralým vrchem. Zde je nutné se napojit na žlutou značku a pokračovat po ní až do osady Skály. Po prohlídce zříceniny trasa pokračuje po modrém značení až nad sjezdovku v Teplicích, odkud do centra vede zelená značka.
Teplické skály jsou rozsáhlejší částí NPR Adršpašsko-teplické skály a oprávněně patří k nejobdivovanějším přírodním lokalitám v České republice. Necháte-li se zlákat k jejich návštěvě, čeká vás procházka divokým skalním labyrintem, jehož monumentální krása doslova bere dech. Projdete pod masivními Chrámovými stěnami, prostoupíte úzké soutěsky Anenského údolí, navštívíte malebná zákoutí i velkolepé vyhlídky přičemž vás celým okruhem bude provázet naučná stezka věnovaná Josefu Vavrouškovi.
Jiráskovy skály jsou známy z děl Aloise Jiráska jako místo, kde se nachází zámeček Bischofstein s restaurací a zřícenina hradu Skály. Ze zříceniny je nádherný výhled na stolovou horu Ostaš polské Góry Stolowe a na Orlické hory. Dva panely naučné stezky informují o zřícenině hradu Skály a o životě kolem Černého jezírka.
Výchozí bod: Teplice nad Metují – příjezd možný od Náchoda, Broumova či Trutnova autem, vlakem nebo autobusem
Časový plán: 5 – 6 hodin, cca 15 km pěšky
Náročnost: lehká túra, vedoucí po značených turistických cestách; převážně se jde mírně zvlněným terénem, po rovině nebo z kopce
Možnosti občerstvení: restaurace a bufet u vstupu do Teplických skal a dále pak až restaurace na zámku Bischofstein v Jiráskových skalách a několik restaurací v Teplicích nad Metují
Doporučujeme s sebou: svačinu, dostatek tekutin, pevnou vycházkovou obuv, pláštěnku pro případ deště
Cena za vstupy: 70,- Kč dospělí, 35,- Kč děti – vstup do Teplických skal

Přes Lokomotivu na vyhlídku Čáp

Popis trasy: Od turistického rozcestníku v Teplicích na náměstí se vydáme po zelené značce směrem na Lokomotivu. Od tur. rozcestníku Nad Kamencem jdeme dále po zelené značce, přejdeme přes sjezdovku a lesem začneme stoupat. Po 1,2 km se dostáváme na vrchol Lokomotiva. Z Lokomotivy pokračujeme dále po zelené značce k tur. rozcestníku Kraví hora. Cesta prochází lesem, členitým terénem, mezi skalními útvary a místy úzkými soutěskami. Údolím  Tří mušketýrů se dostáváme až pod další vyhlídku – Čáp (786 m n. m.), který je nejvyšším bodem celých Adršpašsko-teplickcých skal. Po prudkém stoupání se dostaneme na vyhlídkové místo, odkud je vidět do širého kraje. Odtud pak sestupujeme stále po zelené značce, dolů až k rozcestí a dále pak směr Jiráskovy skály. Zde se nachází zámeček Bischofstein s restaurací a zřícenina hradu Skály. Ze zříceniny je nádherný výhled na stolovou horu Ostaš polské Góry Stolowe a na Orlické hory. Dva panely naučné stezky informují o zřícenině hradu Skály a o životě kolem Černého jezírka. Od tur. rozc. Skály trasa pokračuje po modré značce, zpočátku po silnici a posléze lesem až k rozcestníku Nad Kamencem. Odtud už je to jen kousek po zelené značce zpět do centra Teplic.

Časový plán: 7 - 8 hodin, cca 17 km pěšky
Náročnost: středně těžká túra, vedoucí po značených turistických cestách
Možnosti občerstvení: restaurace Kamínek, Berka Bar nebo Astra v Teplicích nad Metují dále pak až restaurace na zámku Bischofstein v Jiráskových skalách

Na Bukovou horu a k Vernéřovické studánce

Popis výletu: Trasa výletu vede z Teplic nad Metují na Nové Dvory a dále k Vernéřovické studánce po červené turistické značce a po žluté značce od Vernéřovické studánky přes Bukovou horu a městskou část Horní Teplice zpět do centra města.
Vernéřovická studánka – okolo zdejšího (údajně zázračného) pramene se začaly koncem 19. století postupně budovat kapličky a v roce 1904 poutní kostelík Panny Marie Pomocné, které však od konce války postupně chátraly. Kříž Smíření na Bukové hoře – památník věnovaný obětem národnostních sporů na Broumovsku postavený jako poselství tolerance, nenásilí a smíření na prahu nového věku.
Výchozí bod: Teplice nad Metují - příjezd možný od Náchoda, Broumova či Trutnova autem, vlakem či autobusem
Časový plán: 4 – 5 hodin, cca 10,5 km pěší chůze
Náročnost: pěšítúra, vedoucí po značených turistických cestách, mírně zvlněným terénem vhodná pro všechny generace včetně rodin s dětmi a školní výlety
Možnosti občerstvení: Teplice nad Metují – Pension Kamínek, Restaurant Berka bar, Restaurace Astra

Na Kočičí skály a do Labyrintu na Ostaši

Popis trasy: Trasa začíná na náměstí v Teplicích nad Metují, odkud se jde po modré značce k rozcestníku u hlavního vlakového nádraží, odkud je též možný případný start. Odtud se dále pokračuje až pod Ostaš, do Údolí Klůčanky, po žluté turistické značce. Tam se trasa napojuje na červenou značku, po které se dostaneme až k rozcestí u Chatové osady Ostaš. Zde se můžeme rozhodnout zda navštívíme Kočičí skály, na které se jde po zelené značce, nebo půjdeme jen do Skalního labyrintu na vrchu stolové hory. Obě místa jistě stojí za shlédnutí. Zpět se můžeme vydat stejnou cestou jakou jsme přišli, nebo vyrazíme po modrém značení do České Metuje, nebo po červené do Dědova, na vlakovou zastávku, a odtud pak do Teplic.

Časový plán: 5 – 6 hodin, cca 13 km pěšky
Možnosti občerstvení: několik restaurací v Teplicích nad Metují, občerstvení v Chatové osadě Ostaš

Vlčí roklí do Adršpašských skal

Popis trasy:Trasa začíná na náměstí v Teplicích nad Metují, odkud se jde po modré turistické značce až ke vstupu do Teplických skal, a dál ještě zhruba 0,5 km az na rozcestí Pod Ozvěnou. Odtud se dále pokračuje až do Adršpachu po žluté turistické značce, která vede Vlčí roklí. U Adršpašského jezírka se trasa napojuje na zelenou značku, po které se vydáme buďto Novou nebo Starou partií ke vstupu. Před východem se ještě můžeme projít okolo zatopené pískovny. Nedaleko od vstupu je vlaková zastávka, odkud se můžeme dostat zpět do Teplic.

Časový plán: 4 -5 hodin, cca 11 km pěšky
Možnosti občerstvení: restaurace a bufet u vstupu do Teplických skal a dále pak až restaurace a rychlá občerstvení u vstupu do Adršpašských skal
Cena za vstupy: 70,- Kč dospělí, 35,- Kč děti – při průchodu Vlčí roklí platí vstupenka i pro Adršpašské skály